Corona. ♥

Nu kommer ett inlägg om Corona jag hade på foder för ev. senare köp förra året, En fin D-ponny som är född 1994 och var ca 1.45 imh, hon var lite speciell för hon hade nämligen bara ett öga vilket inte alla hästar har, dem var tvungna att poerera bort det för några år sen, (en olycka) men hon mår bra för det :)

Allt började när dåvarande ägaren la till mig på bilddagboken och där läste jag att hon var tillsalu, hittade annonsen och mamma ringde, hon bode ju långt bort så vi kunde inte åka och provrida så vi fick henne på foder för ev. senare köp, vilket var toppen, får då hinner man ju lära känna hästen innan man köper så att allt fungerar.
Hon fick åka transport hem till oss och onsdagen den 24 mars 2010, red henne första gången den 25:e och det gick toppen!
den 29 mars var det första hoppträningen med Ronna som hon kallas, har inga bilder från den men har en liten film som ni kan få se ist.


och det var så alla böjade, efter ett tag (ca 2 veckor) började hon testa mig lite för mke, hon började stegra ibland högt och ibland inte så högt, lite olika för vilket humör hon var på ;) bus ponny <3
men satt kvar och skratta nog nästan alltid när hon stegrade, hahah
men började träna för hopptränare varje vecka vilket gick toppen, började så tävla lite i hoppning och det gick också bra, var nästan aldrig felfri första rundan men andra gick hon som en klocka.
efter ett tag tröttnade mamma och ville inte ha kvar henne för hon sa att jag inte skulle kunna komma ngn stans om hon alltid stannade i första rundan så vi hoppade vår sista tävling som var en "pay and jump" på LB (1meter)
gick ju inte så bra, hon stannade minst 10 ggr om det räcker, men hon bara tramsade sig, men glad var jag ändå!

men ägarna ville ta hem henne men så ville Johanna (nuvarande ägaren) ha henne på foder för ev. senare köp och den 14 juni 2010 åkte hon till Johanna som köpte henne så Ronna bor hos Johanna i värmland nu, dem är super fina tsm!

nu kommer lite bilder från våran tid tsm, saknar henne...

nu kommer lite bilder från den sista tävlingen tsm..





och nu lite blandade minnen.. ♥







sötisen!

// Amanda Johansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0