pieter pan

Nu får ni veta, ska köpa en till häst :)
Pieter pan som han heter och ä född 2001, fux med svarta prickar.

Var och provred han 2 ggr.

Första gången: Då va han redan klar och vi gick ut på ridbanan och en tjej visade han och ren var pigg, när de skulle hoppa lite började han stegra och stannade men när de kom en gång till så hoppa han fint!
När jag hoppade upp och skritta runt lite va han avslappnad men det försvann lite snabbt när jag började trava, travade runt någa varv och kom i trav mot ett kryss och han hoppa fint :)
Galopperade några varv och kom igen i galopp på hindret, sen höjde vi det och satt upp ett till hinder och han hoppa den så fint så :)
Redan då sa jag att jag ville ha han (a)

Andra gången: Hämtade jag jag själv i hagen, borstade och tränsade honom, Ägaren satt på sadlen och sen gick vi ut på ridbanan, hoppade upp och skritta lite, då va han fin men de försvann när jag började trava och han ville springa iväg med mig, men efter en stund blev han lite mer avslappnad och jag fattade galopp och galopparede några varv och sen skritta jag över en bom men så började han galoppera mot den och sen hoppade han xd
men de gjorde ett kryss av de och då började han stegra lite och stanna och ville nt gå fram, gjorde en volt och kom igen men då sprang han som en tok mot hindret men skenade med mig efter, gjorde en liten volt men då sprang han snabbare och snabbare, haha
men tillslut fick ägaren stopp på han och jag travade runt på en volt tills han var avslappnad och fattade galopp på volten och då gick de super!
och efter den turen ville jag ha han än :)

Så snart är han min! :D
lite bilder från de båda provridningarna ska ni få se!





Finaste Pieter ! ♥


Kommentarer
Postat av: Jolin

hur stor är han? :)

2011-08-11 @ 15:24:42
URL: http://joolinjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0