Svar på kommentar..

emma om Outfit på söndag

Jag såg dig i Råby när du hoppade da vinci där och kunde inte undan gå att du är så hård mot han på fram ridningen/hoppningen när han bockar! Du tar han hårt i munnen och tvärstannar han eller driver på han sk*t mkt ifall han blir lite pigg och vill busa. Han är bara 5 år så sluta va så j*vla tuff mot han! Låt han bocka om han vill det, det är inte precis som att han skadar någon när han gör det!

 

Sv; Okej såhär är det ''Emma'', Da Vinci är bara 5 år, ja.

MEN han har riktigt mycket attityd, han kan bete sig som en hingst för att han är så jävla tuff och kaxig och har ett jävla bra självförtroende! Men utan hans självförtroende så skulle vi inte hoppa La idag.

Jag kan visst ta han lite väl hårt i munnen och stanna han hastigt ibland, men han drar ibland och blir stark även om det inte ser ut så, jag red t.ex utan vantar i Hässleholm och mina händer va helt röda efter jag hade ridit, så han MÅSTE lyssna..

Och jo, tyvärr är han ju ''bara'' 5 år så jag rider ofta fram med små B-ponnys och om han då får till en riktig spark/bockning så kan han träffa dom som rider eller ponnyn och jag vill inte ha det ansvaret på mina axlar.

Jag bryr mig inte om han bockar hemma, på träning eller om han bockar en eller två gånger på tävling, och verkeligen inte ifall det inte är några B-ponnys eller små C-ponnys på framridningsbanan för dom som rider D-ponny vet OFTAST bättre var dom har sina ponnys men dom som rider dom lite mindre särskilt B-ponnys har ofta ingen koll var dom andra hästarna är, that's it!

Så jag hoppas att du fick ett bra svar på din kommentar nu iaf!


//Amanda Gustfasson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0