Mål med hästarna

Mina mål som ryttare:

- Bli mer stilla mina rörelser på Julius, behålla samma effekt men minimera rörelserna

- Ta det lugnt på tävlings platerna, då jag lätt blir sur när jag är koncentrerad och stressad

- Rida mer dressyr på hästarna så jag får dom lugna

 

Jag och Julius tillsammans tävlingsmässigt:

- Felfria 120 rundor

- Stadig i 120, kanske även placering

- 130 debut

- Felfria 130 rundor


Jag och Julius i övrigt:

- Få en välmusklad häst så vi kommer upp i klasserna

- Hitta ett nytt bra bett så han inte bara blir stark och lång

- Variera upplägget på träningarna med underlag, övningar osv.

- Kunna reglera honom från jätte lång till jätte kort galopp snabbt

 

Jag och Da Vinci tillsammans tävlingsmässigt:

- Kvala ungponny SM(en reg LB kvar)

- Felfria La

- Stadiga La

 

Jag och Da Vinci i övrigt:

- Få en avslappnad ponny

- Försöka få han att bocka mindre i hoppningen

- Kunna rida ut han med andra utan att han får spel och börjar bocka

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0