ridning

innan idag blev de en barbacka tur i skogen för att värma upp och red jag lite på ridbanan.

Skogen: när jag precis ridit ifrån stallet så gick de super precis som vanligt, när vi gått typ en halv kilometer så började han takta och gnägga på de andra pållarna i hagen berdvid, men han gjorde ingen, travade lite och han var avslappnad och sen galopperade jag lite men hann inte så mke eftersom att de kom en bil och sen skulle jag in i skogen, när jag vände och skulle rida hem så blev han segare, han ville inte hem än xd
men gick bra hela vägen hem.

Ridbanan: travade några varv når jag kom in på banan sen galopperade jag eftersom jag redan värmt upp plutten i skogen, gick toppen, satt upp ett hinder och hoppade de i trav som gick super!
kom en gång i galopp men han hoppar sämre i galoppen, (han borde ju kunna hoppa som en stjärna pga hans hoppstam.) men hoppade av och satt upp ett hinder vid en lång sida utan band och han hoppade i galopp (där kom hoppstamen ;)) rev inte en gång, och behövde inte göra ngt utan han hoppade se av sig själv, och i full galopp med ögonen rakt fram, kul tyckte han det var iaf, sen skritta jag av han och släppte ut han i hagen igen :)





dagens ridning får 5 stjärnor av 5 :)



// Amanda Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0