We Did It!

Min ponny är helt fantastisk!

Som sagt så var det ju pay&jump på Gärds RF idag

Startade lilla Davve Lb och även hans första La.

 

Lb

Dålig ridning på en spänd häst..

Han var allmänt spänd hela rundan, krängde nästan hela rundan och var tramsig, han hoppade också dåligt och hoppade inte alls med en bra båge.

Jag red som om jag var en säck potatis, satt som jag trodde att han skulle bocka hela tiden, vilket ledde till att han blev lång och jag fick inte upp han i sprången.

Det slutade med att han först rev 5an för jag satt inte upp ordentligt(Gärds bana är ganska så kuperad så den lutar lite).

Sen så hoppade han igenom 8an, samma miss som tidigare.

Och sen in i kombenationen så kollade han på banbyggaren och var allmänt tramsig och då så stannade(!!) han, första gången han har gjort det.

 

La

Klockren runda!

Vilken ponny jag har asså! Efter en sån katastrof runda som i Lbn går han in och sätter en nolla, första Lan på 11 hinder och han är bara 5!

Bra ridning från min del, Davve hoppade super, inga fel i avstånden mellan hinderna. Vilken ponny.

♥Dimmans Da Vinci♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0