Tagga helgen

Davve är tvättad, lädret är putsat, transporten är strödd och höet+allt annat foder är pakat.

Upp klockan 4 och åker kl halv 6, 5års championatet började tydligen kl 10 i 11 så behövde inte köra tidigare.

Hoppas verkligen att han är på sitt bästa humör och skärper sig(inge håller på och bockar och tramsar;)), men det ska nog gå bra!:)

 

Mamma ska filma det hela(om det inte regnar) och jag ska ha datan med mig upp så kommer blogga där ifrån också.


Tränade igån kväll med Julius, började med att rida fram på en volt med tre bommar(bom, upphöjd bom, bom), så att man får hästarna lite mer studsiga och som ett ''gummiband'', detta gjorde han helt okej.

Sen så hoppade vi fram på bom, oxer, bom på först 90 cm, samma sak här, studsiga hästar, sen så höjde hon till 110 cm, 120 cm, 130cm och sen 135-140cm med ganska mycket bredd, detta gjorde han super och hur lätt som helst, han älskar när han får tänka och jobba lite:)

Sen hoppade vi bara igenom en kombenation(räcke, räcke)  från båda hållen.

Sen hoppade vi lite linjer, räcke, kombenation, oxer och räcke.

Efter det hoppade vi en bana, jag hoppde väl på 120-125 cm, och jag säger bara vilken häst jag har! F*n vad fin har blivit, han hoppade helt super.

Finaste på denna jord!♥

/amanda gustafsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0